Skip to content Skip to footer

Soustředění Kobyla 2024

První zářijový víkend jsme se dočkali dlouho plánovaného celoklubového soustředění Chess club Písek. Jednalo se o druhý ročník tohoto obnoveného setkání, které jsme opět uspořádali v areálu DDM Písek Kobyla u Vráže.

Příjezd prvních účastníků byl naplánován na třetí hodinu. Když jsem k areálu dorazil, již tam čekal Lukáš Károlyi a Roman Krečmer. A hned jsme narazili na první problém. Branku do areálu jsme odemkli, ale nevěděli jsme, jak otevřít bránu pro vjezd aut. Postupně se začaly před bránou štosovat auta, až přijel Jirka Landa a našli jsme tlačítko na otevření vrat. Rychle jsme začali s trochu opožděnými přípravami.

Rodičům jsme udělali krátkou informační schůzku ohledně nadcházející sezóny a mládežníci začali dělat test, který jim připravil Michal Novotný.

Michal Novotný pak provedl společné vyhodnocení testu a přitom děti rozdělil na dvě skupiny. Mezitím jsme dodělali poslední přípravy. Po večeři následoval ještě jeden blok přednášek, kde už děti byli rozděleny na dvě skupiny. Mladší si vzali na starost Martin Klicnar s Honzou Gdovinem.

Michalovi nebylo moc dobře, ale spravil to silný prášek. Po něm se rozjel a přes mé upozornění, že je již osm večer, pokračoval s přednáškou do čtvrt na devět. Pak následovala volná zábava. Mládežníci se vrhli především na pinčes. V areálu byly dva stoly, jeden venkovní a druhý pod střechou a dalo se nad ním rozsvítit. Na vyvýšené louce se dal zase hrát fotbal.  V hlavní budově byla spousta deskových her a někteří toho neměli dost a hráli šachy. Dospěláci zasedli ke stolů pod velký párty stan a probíhala živá zábava. Okolo půl desáté jsme zahnali mladší skupinu na pokoj. Starší je následovali o hodinu později, aby se prospali na sobotu, protože byl naplánován náročný program. My jsme si večer náramně užili, skvěle jsme se do noci venku v párty stanu.

Snídaně probíhala od osmi hodin. Prolínala se s volnou zábavou až do devíti, kdy začal dlouhý tréninkový blok až do oběda, kterého se zúčastnili také kluci za Strakonic, které přivezli Vašek Kotál se Zdeňkem Šlapákem. Přijel také Radek Matějka z Tábora s dcerkou Elou. Vašek Kotál měl připravenu tréninkovou hodinu, takže šel rovnou trénovat mladší děcka.

Dospěláci z našeho oddílu využili volna a začala debata o soupiskách. Především o 1. divizi. Ze začátku to byla hodně žhavá debata, ale pak se to zklidnilo a začaly se konstruktivně řešit soupisky.

Já jsem vyrazil na procházku S Fandou Postlem a Andreo Kadlecovou. Roman Grill nás nasměroval na vyhlídku na řeku. Cesta tam byla v pohodě, šli jsme po cyklostezce, ale zpátky nastalo dobrodružství. Fanda chtěl sejít k řece. Byl to náročný sešup po neznačených stezkách ale povedlo se. Výhled byl opravdu nádherný.

Chvíli jsme u řeky debatovali a pak jsme vyrazili zpět. Opět po neznačených stezkách, vlastně jsme šli prostě lesem. V lese jsme narazili na starý bazén a to se ozvala Andrea, že to tady zná. Tak jsme vyrazili do kopce, kde zase žádná stezka nebyla. Nakonec jsme se dostali na červenou turistickou a dorazili jsme na naši základnu přesně ve chvíli, když Jirka přivezl oběd. Po obědě následoval polední klid až do tří. Roman Grill se Zdeňkem Šlapákem vyrazili hledat “kešku“ (geocaching). V sobotu bylo opravdu nádherně a z chalupy bylo vidět i na řeku.

Většina kluků se vrhla na fotbal, přidali se k nim i Vašek Kotál s Radkem Matějkou. Ze začátku nepadaly góly, ale po úpravě pravidel už se začaly sypat. Bylo největší parno, ale je to neodradilo. Po půl hodině Michal Novotný nařídil pauzu na pití. Pak byla ještě jedna pauza, než se skončilo. Především mladší kluci hráli pinčes a někteří nezmaři hráli šachy. Následovala přednáška Michala Novotného. Ta byla určena úplně pro všechny včetně dospěláků i rodičů. Mladší děti ji ukončili dříve a věnovali se volné zábavě. Po večeři  jsme udělali změnu v programu a především pro starší mládež jsme udělali blic turnaj.

Po jeho skončení jsme šli opékat buřty.

Tentokrát jsme byli s večerkou benevolentní a mladší jsme zahnali až v půl jedenácté, starší už jsme vůbec neřešili. Večer Jirka Landa přišel na to, jak zapnout osvícení louky a tak tam všichni mládežníci hráli do půlnoci frisbee, pinkali si volejbal, hráli vybíjenou. O půlnoci se rozhodli zahrát Holanďany. Michal nelenil a přidal se k nim.

V neděli se po snídani šlo balit a poté se šel dohrávat  vyřazovací pavouk blic turnaje. Ráno pavouka děcka intenzivně řešily a přišlo se na to, že ho Michal nenasadil správně. Mezi tím nás přijel navštívit Honza Havlík se synem. Honza si vzal na starosti starší skupinu. Probíral s nimi svoje partie z úspěšného vystoupení našeho klubu na MČR čtyřčlenných družstev v Pardubicích. Michal přešel k mladším. Začal trénink zábavnou hrou venku v párty stanu. Mladší děti pak spolu hrály na závěr partie, protože se většinou blicáku neúčastnily.

Po skončení tréninkového bloku probíhala volná zábava a čekalo se na rodiče, kteří si postupně vyzvedávali své ratolesti.

Na letošní soustředění jsme pozvali i děti z jiných oddílů, které budou hrát týden po soustředění na MČR v rapid šachu v Harrachově. Mohli soustředění využít jako přípravu na MČR. Taktéž jsme pozvali oba nováčky (Janu Souralovou a Romana Krečmera), kteří za nás budou hrát Ligu mládeže. Honza pozval dvě děvčata z jeho kroužku z Prahy. Celkem tam bylo přes 20 mládežníků od sedmi do dvaceti let. Tento mix dětí asi pomohl k super náladě mezi dětmi. Myslím, že si to velice užily. Stejně tak jsme si to užili my dospěláci z našeho oddílu,  ale i rodiče některých dětí, kteří s námi byli na soustředění (Andrea Kadlecová, František Postl, Martin Mrázik, Bostlovi). Andree Kadlecové bychom chtěli zvláště poděkovat za pomoc při výdeji jídla a vše s tím spojeného.

Během soustředění nás napadali různé podněty na zlepšení pro příští září. Třeba Filip přijel na kole. Příště bychom mohli zavést dobrovolnou cestu na kole pro všechny co budou chtít. Připravíme si nástěnku pro vyvěšení soupisek a dalších informacích pro mládežníky, dospělé i rodiče. Přivezeme větší branky na fotbal. Zamyslíme se nad formátem turnaje pro děti. Přivezeme projektor a plátno do druhé místnosti na přednášky, uděláme více fotek,…

Jediné, co trochu zamrzelo, byla nižší účast dospělých hráčů našeho oddílu. Což je škoda, soustředění má sloužit ke zlepšení party uvnitř klubu. Ale nevzdáme se a příští rok na tom zapracujeme.